Tuesday 27 January 2015

“It’s Easy, It’s Secure –Its Docxone!!! - The Ultimate Data Management Technology”

 For all the small or bigger accounting enterprises, an effective document management system is highly recommended so as they can focus solely on their work rather than getting worried about the data management.

 Docxone comes to the rescue! It is the one stop solution for an effective and efficient document management system and attends to all the business requirements. This Cloud based technology is 100% secure and comes with synchronization to Xero Practice management is specifically designed for Account professionals. 

It provides the collaboration with in virtual teams as a document is not restricted to one person at one location it can be viewed, accessed and worked upon by anyone across any location within no time. 

Absolute version control as the technology automatically saves each time a document is worked upon and provides the next user with the most updated version hence eliminating the possibility of data redundancy or double entry. One can easily reach up to the previous version if required. Thus saves extra time wasted in sending data back and forth across teams and location.

Data can be attached to or saved from an email directly from Outlook in form of Word, pdf, excel , images or presentation format electronically, just like files on My Computer, thus providing instant access, comprehensive search facility and customizable folders. 

It reduces IT requirements, saving huge amount on hardware’s and expensive servers, Manpower management and most importantly the cost of paper and other inventory.

 It is secure as only approved individuals can access the files. It works on Data is saved on Cloud , hence no more document loss due to System downtime, break-in or any of the natural disaster. 

Integration to Xero Practice management helps managing the Cash flow by and provides bird’s eye view of all the bank statements, invoices and bills in form of Dashboard. We can have customisable templates of Invoices with an update on as and when the professional recurring invoices are rolled out and opened. Payroll management as it directly integrates in to complex pay roll systems. Since the technology is compatible with Android and Apple software’s, business can be managed on the go through any mobile devise.  

3 comments:

  1. I can also recommend yo use Ideals virtual data room. This is protected cloud. Many banks and financial organizations use it. I also use it for deals implementation, because it has such option.

    ReplyDelete
  2. Thanks for sharing such nice information with us.
    If you Know More about Cloud Document Management and secure document scanning services just visit www.retasaan.in

    ReplyDelete
  3. Superb explanation & it's too clear to understand the concept as well, keep sharing admin with some updated information with right examples.Keep update more posts.
    Document Management Software Dubai
    Document Management Software
    Document Management Software UAE

    ReplyDelete